Cliëntenraad
Dagbesteding Volwassenen
Dagbesteding Jeugd
Zorg op maat, avontuur te paard
Cliëntenraad
Stichting Deilse Hoeve Zorg (hierna te noemen: DHZ) heeft een cliëntenraad omdat hun stem enorm belangrijk is binnen de organisatie.
De cliëntenraad denkt mee en geeft advies over de bestaande dienstverlening. Zij denkt mee over eventuele plannen voor nieuwe vormen van hulpverlening en over het beleid van DHZ. Verder denkt de cliëntenraad mee over dat wat er goed gaat of dat wat wellicht anders kan of zou moeten.
De cliëntenraad:
- Is spreekbuis voor de cliënten.
- Bewaakt de rechten van de cliënten en behartigt hun gemeenschappelijke belangen.
- Adviseert gevraagd en ongevraagd aan de aanbieder, met als doel de kwaliteit van zorg- en dienstverlening te verbeteren.
De leden van de cliëntenraad zijn afgevaardigden vanuit de verschillende zorgtakken van de organisatie zodat er een goed beeld is van wat de bewoners en deelnemers willen.
De cliëntenraad behartigt zowel de uitgesproken als de onuitgesproken belangen van de cliënten en brengt –gevraagd en ongevraagd- advies uit over deze onderwerpen. Bijvoorbeeld over plannen voor nieuwe aanbod en diensten, veranderingen binnen de organisatie en de samenwerking met partners.
Contact met de raad
Ben jij zelf cliënt of de mentor/ouder van een cliënt bij DHZ, dan kun jij terecht bij de cliëntenraad met:
- Vragen of opmerkingen over het huidige en/of aangekondigd zorgbeleid.
- Ideeën voor de (verbetering van de) zorg.
- Vraag tot bijwonen van een vergadering van de cliëntenraad.
Contact opnemen kan door iemand van de raad aan te spreken of door een mail te sturen naar clientenraad@deilsehoeve.nl
Notulen
Alles wat tijdens de vergaderingen wordt besproken, is in het belang van de ‘achterban’ van de cliëntenraad. Daarom is het mogelijk om op aanvraag (via het mailadres) de notulen van de vergadering in te zien.